Esquerra Unida i Alternativa de Manresa considera que
l’alta sinistralitat a la C-55 és intolerable, pel que cal posar-hi una solució
ràpida i definitiva. Manifesten que l’autopista C-16 pot donar cabuda al
trànsit que satura a la C-55 i en reclamen l’alliberament del peatge.
Consideren també que això seria una solució ràpida però parcial, creuen
necessari que la connexió del Bages amb Barcelona i la seva àrea metropolitana
s’ha de fonamentar en el transport públic, pel que cal un servei de tren que
rebaixi el temps i sigui assequible econòmicament per a l’usuari.
Esquerra Unida aposta per donar una solució ràpida al degoteig
d’accidents a la C-55, que passa per aprofitar l’existència de l’autopista C-16
i alliberar-ne el peatge. Aquesta mesura suposaria aprofitar una
infraestructura ja existent, no danyant l’entorn natural i evitant el
dificultós desdoblament de la C-55 pel seu traçat entre la muntanya de
Montserrat i el riu Llobregat. L’organització d’esquerres afirma que la
seguretat viària i l’interès general de la ciutadania de la comarca han de
prevaldre davant dels interessos de Ferrovial i Abertis, empreses que gestionen
la concessió de la C-16 a través de la societat Autema.
El partit d’esquerres afegeix que paral·lelament s’ha de
fer una aposta decidida pel transport públic, com a manera eficaç i sostenible
de comunicar la comarca amb l’àrea metropolitana. Per això consideren totalment
injustificada la pujada de preus dels abonaments integrats de transport públic,
fet que acompanyat de la durada del trajecte dificulta l’ús del tren. El
coordinador de d’EUiA, Ricard Sánchez, ha declarat que “la perillositat de la C-55
i els preus cada vegada més inaccessibles del transport públic perjudiquen
directament la vida de treballadors i
estudiants, a la vegada que impedeixen el desenvolupament econòmic i social de
la comarca”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada