La plataforma No + morts a la C-55 i la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa han convocat una concentració a la C-55 per denunciar la nova mort, ja en van 79, en la que es ja, una de les vies amb més sinistralitat del país.
Des d'EUiA Bages ens solidaritzem amb aquesta reivindicació i exigim al govern que prengui les mesures necessàries per evitar la sinistralitat d'aquesta via.
A continuació podeu veure el manifest que s'ha llegit durant la concentració:
Volem
expressar un sonor ja ni ha prou ¡¡¡ d’accidents a la C-55.
Volem
expressar la nostra tristesa i la nostra indignació, molt especialment a
familiars i amics d’en Gaspar veí de
Sant Vicenç, d’en Enric veí de Reus atropellats fa unes setmanes i els del jove Miquel veí d’Olesa que va patir
l’accident en aquest punt fa deu dies (8 víctimes mortals en aquest punt en els
últims tretze anys.)
No ni ha prou que de tant en tant facin un pedaç, que sovint empitjora el
traçat.
No
ni ha prou d’ anar posant radars per recaptar més.
Doncs
el preu que finalment en paguem, continuen sent més ferits, més ferits greus i
més víctimes mortals.
Ens
preguntem perquè tenim pressupost per anar
col·locant radars, i costa tant pressupostar les New Jersey (separadors de ciment) que eviten els xocs
frontals, que solen ser els de conseqüències més greus.
Ens
preguntem perquè al llarg de tants anys d’haver superar la xifra de 15000
vehicles diaris, ningú vagi decidir prioritzar el desdoblament de la C-55.
Ens
preguntem com els diferents governs de la Generalitat de Catalunya han prioritzat importants despeses en matèria de
carreteres, que suporten un transit molt inferior a la C-55, despeses per altra
banda molt superiors al cost del desdoblament de la C-55 .
Ens
preguntem perquè paral·lelament a una sobrecarregada C-55 que hi transiten
33000 vehicles molts d’ells pesants hi tenim
una autopista infrautilitzada, uns 15000 vehicles, que a l’hora té el trist honor de ser la més cara
d’Espanya.
Constatem que les causes principals
dels accidents a la C-55 son:
L’alta
densitat de transit, que duplica les recomanacions europees per desdoblar una
via.
El
disseny del traçat, estret, sinuós, sovint mal pintat, mal peraltat, sense
carrils d’incorporació i prenyat de pedaços ineficients.
La
manca de separadors converteix la C-55 en una gola de llop.
Que
els familiars dels usuaris pateixen a casa o la feina, fins que no veuen sa i
estalvi el familiar o amic que utilitza habitualment la C-55.
Exigim
que de forma immediata s’iniciïn les obres de millora dels punts negres.
Exigim
una reunió amb els tècnics de carreteres per acordar aquestes millores, doncs
no entenem despeses en pintura i ulls de gat, en llocs on la solució a curt
termini son les barreres separadores de ciment.
Exigim
la connexió de la Ciutat de Manresa amb la C-16 direcció Nord, doncs la rotonda
de la carretera del Pont de Vilomara només connecta en direcció al peatge,
naturalment aquesta connexió ha de ser de franc.
Exigim
la gratuïtat de l’autopista Manresa – Terrassa, fins que la C-55 no estigui
desdoblada en la seva totalitat Manresa – Abrera (A-2).
Podria
ser una alternativa al desdoblament de tota la C-55, fer una connexió de la
C-16 amb la A-2 a l’alçada d’Abrera, d’aquesta manera la C-16 esdevindria
autovia fins a Terrassa i també fins Abrera (Estalviaríem una nova ferida al territori).
Exigim
a les autoritats tant d’Ajuntaments, com Parlamentaris del territori, com els càrrecs Comarcals, que plantin cara,
que ja fa masses anys que dura la comèdia, que la gent de la Catalunya Central
fa molt temps que denunciem que aquesta carretera és una trampa mortal.
Exigim
als dirigents dels partits polítics de la Catalunya Central, facin pinya amb la
resta d’autoritats i amb les entitats ciutadanes per impulsar el moviment de
denuncia que reivindiqui aquestes propostes i també la infraestructura
ferroviària.
Millorant l’ús del tren tant per persones com
per mercaderies estalviarem cotxes i camions a les nostres carreteres.
Cal emprenyar tant a Ferrocarrils de la
Generalitat, com a Foment i Adif perquè facin les inversions que tenim pendents
del segle vint tant pel que fa a rodalies BCN, com a la connexió de Lleida i la
Catalunya Central.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada